Dialogue_Logo_Off-White

FAQ

Dialogue_Map

Hieronder tref je per categorie diverse veel gestelde vragen, inclusief een antwoord*. 

*Disclaimer: Wij hebben de vragen beantwoord met de actuele kennis en stand van zaken.
Aan de tekst op deze pagina kunnen geen rechten worden ontleend.

BETROKKEN PARTIJEN

Dialogue is ontwikkeld door Amvest en COD Development Pioneers.

De architect is Cruz Y Ortiz Arquitectos - Amsterdam

Dialogue wordt gebouwd door Pleijsierbouw 

De woningen worden verkocht door Eefje Voogd & Mooijekind Vleut Makelaars. Klik hier voor de contactgegevens. 

PLANNING

De verkoop van fase 1 is gestart op donderdag 12 september 2024. Er is een woningzoeker waarmee je alle beschikbare appartementen kunt bekijken. Via het formulier kun je je inschrijven. 

Op donderdag 19 september van 16:30 tot 19:00 uur organiseren we een Meet & Greet in Hotel Jansen Bajeskwartier. Hier kun je al je vragen stellen aan de makelaars. Meld je hier aan voor de Meet & Greet met de makelaars.  

De inschrijving sluit op maandag 23 september om 10:00 uur. Voor die tijd moet je inschrijving zijn voltooid.

De bouw is al gestart op 25 juli. En er zijn geen opschortende voorwaarden. 

De woningen worden volgens de planning medio 2027 opgeleverd.

KOOPTRAJECT

Na de inschrijftermijn zal de toewijzing plaatsvinden. Je hoort uiterlijk 30 september of je een woning hebt toegewezen gekregen. Indien je een woning toegewezen hebt gekregen volgt een gesprek met één van de makelaars. Samen met de makelaar neem je het project en het appartement door en maak je een koopbeslissing. De vervolgafspraak is de tekenafspraak. Tijdens de tekenafspraak neemt de makelaar de koop- en aannemingsovereenkomst met jou door en onderteken je de overeenkomsten. Indien gewenst kan dit online. 

  • Als eerste wijzen we zoveel mogelijk toe op basis van eerste voorkeur; zijn er meerdere kandidaten voor eenzelfde appartement, dan
  • heeft een kandidaat met een positieve financiële check voorrang, als daar ook geen verschillen uit naar voren komen, dan
  • kijken we naar een combinatie van factoren, die de betrokkenheid en koopbereidheid van potentiële kopers laten zien. Denk daarbij aan meetbaar webgedrag zoals het openen van nieuwsbrieven, doorklikken naar de website e.d. 

Mocht het zo zijn dat een bepaald bouwnummer maar één keer gekozen is, dan wordt dit bouwnummer altijd aan diegene toegewezen, ongeacht op welke voorkeur dit bouwnummer staat. 

Eventuele meer- en minderwerk en/of het laten vervallen van een financieringsvoorbehoud spelen geen rol bij toewijzing. De naam die je opgeeft bij inschrijving voor bouwnummer(s), is ook de naam die op je overeenkomst komt.

Er wordt voorrang verleend bij de toewijzing voor woningen tot € 500.000,- v.o.n. aan kandidaten met een sleutelberoep in Ouder-Amstel of Amsterdam. Hebben er meerdere kandidaten met een sleutelberoep zich ingeschreven op een zelfde bouwnummer dan gaat de kandidaat met een financiële check voor. Onder sleutelberoepen wordt verstaan: 

  • Binnen de zorg gaat het om personeel dat directe zorg of ondersteuning verleent aan patiënten en cliënten. Het gaat dan om een verpleegkundige, verzorgende of ondersteunende met een medische achtergrond/basis. Daarnaast behoort een begeleider van gehandicaptenzorg, gezinscoach en manager jeugd tot deze voorrangscategorie.
  • Voor wat betreft het onderwijs richten we ons op kandidaten die werkzaam zijn in het primair, voortgezet of speciaal onderwijs. Het gaat daarbij om leerkrachten en ondersteunend personeel met een pedagogische/onderwijs opleiding. Een pedagogisch begeleider die elders werkt, zoals bij een kindcentrum/kinderopvang, behoort eveneens tot deze voorrangscategorie.
  • Binnen de categorie veiligheid wordt voorrang verleend aan personeel zoals een politieagent of handhaver. Ook de brandweerman/vrouw behoort tot deze voorrangscategorie.


Zijn er meer personen voor dezelfde woning die een sleutelberoep uitoefenen en hebben ze beiden een positieve financiële check dan kijken we naar combinatie van factoren, die de betrokkenheid en koopbereidheid van potentiële kopers laten zien.

WONINGEN

Dialogue telt 110 koopwoningen die in fasen worden verkocht. Het gehele project, waar het koopgedeelte onderdeel van is, bestaat uit 430 woningen, een Gastenhuis met 42 zorgunits en 4.500m2 commerciële ruimten, met plaats voor horeca, een kleinschalige supermarkt en creatieve bedrijvigheid.

Dialogue is nieuwbouw, de bouw is in juli 2024 van start gegaan. 

De koopappartementen zijn gesitueerd in de hoogste toren van circa 70 meter hoogte. De koopwoningen liggen op de 9e verdieping tot de 22e verdieping. De koopappartementen in fase 1 liggen op de 9e tot en met de 12e verdieping. 

De woningen hebben een woonoppervlakte van circa 39 m2 tot 83 m2.

De voorlopige energielabels variëren van energielabel A tot A++. Bij de oplevering krijg jehet definitieve energielabel van jouw woning overhandigd.

De woningen worden verkocht op eigen grond, dit betekent dat je geen erfpacht hoeft te betalen aan de gemeente.

In Dialogue koop je een compleet appartement. Dat wil zeggen dat de afwerking van de badkamer, toilet en keuken bij de koopsom zijn inbegrepen. Op de detailpagina’s van alle bouwnummers in de woningzoeker vind je de brochures van het sanitair, tegelwerk en de keuken. In de technische omschrijving inclusief afwerkstaat kan je het afwerkingsniveau vinden. 

Je kunt bij Interplan terecht voor meer- en minderwerken als je gebruik wilt maken van kopers keuze pakketten bijvoorbeeld voor tegels, spiegels of binnendeuren. 

In de woningzoeker vind je op de detailpagina's van de appartementen alle documentatie, zoals plattegronden, technische omschrijving, aanvullende informatie, splitsingsaktes, prijslijst eerste fase, koop-en aannemingsovereenkomst, leveringsakte, meerwerk keuzelijst, sanitair-, tegel- en keukenboekje.

Ja van fase 1. Koopsommen vind je per bouwnummer in de woningzoeker. De koperskeuzelijst vind je op de detailpagina van de bouwnummers.   

Alle woningen kunnen gebruik maken van de gemeenschappelijke binnentuin op de 1e verdieping. Verder hebben alle woningen groter dan 50m2 een privé buitenruimte, in de vorm van een loggia, terras of balkon.

In de woningzoeker staan het soort buitenruimte en de zonligging van de buitenruimte per bouwnummer benoemd.

Alle woningen hebben een berging van minstens 2,7m2. De ligging van die berging is verschillend. De woningen kleiner dan 70m2 hebben de berging gesitueerd in de kelder. Deze is bereikbaar via de lift en de trappenhuizen. De woningen groter dan 70m2 hebben alleen een berging in het appartement zelf, dus niet in de kelder. Voor het stallen van fietsen is er een gemeenschappelijke fietsenstalling.

Wil je een andere binnendeur, ander schakelmateriaal of andere tegels dan kan je hiervoor keuzes maken na het tekenen van de koop- en aannemingsovereenkomst. Dit zal via de kopers     begeleiding Interplan gaan. Na het tekenen van het koopcontract zal Interplan contact met je opnemen om een afspraak in te plannen. Hier kun je ook andere kopersopties door nemen voor bijvoorbeeld sanitair en kranen. Let op: wijzigingen in de indeling zijn niet mogelijk. 

Na het tekenen van het koopcontract zal je ook worden uitgenodigd door Intermat voor een afspraak in de keukenshowroom.

Er is geen airco aanwezig en het is ook niet toegestaan om deze te plaatsen.

Er is gekozen voor de meest energie-efficiënte oplossing door Dialogue aan te sluite n op de collectieve WKO (Warmte- en Koude Opslag)- installatie van het Bajeskwartier. Deze installatie zorgt via vloerverwarming voor warmte in de winter en levert koelwater bij hogere buitentemperaturen in de zomermaanden. Zo kun je de binnentemperatuur in de zomer, in de woonkamer en slaapkamer(s), met maximaal een paar graden verlagen. 

PARKEREN

Er zijn in totaal 52 auto parkeerplaatsen en 1 motor parkeerplaats beschikbaar voor de koopappartementen. 38 parkeerplaatsen zijn gereserveerd voor specifieke bouwnummers. Deze reservering is een eerste recht tot koop. Kopers van deze bouwnummers zijn niet verplicht om de parkeerplaatsen af te nemen. Bij het voltooien van je inschrijving kun je aangeven of je interesse hebt in het kopen van een parkeerplaats. Bovendien is er 1 motorplek te koop.

De mogelijkheid voor elektrisch laden wordt op dit moment onderzocht en is dus nog onzeker.

SERVICES

De voorlopige inschatting voor de VvE bijdrage per maand staat per bouwnummer in de woningzoeker vermeld. De LIVVIN servicekosten bedragen ca. € 25,- per maand

Als bewoner van Dialogue maak je automatisch gebruik van de services van LIVVIN. LIVVIN draagt bij aan een positieve woonbeleving in Dialogue. Bij LIVVIN staan de community manager en de community-app centraal. De gezamenlijke huiskamer en een community manager zorgen ervoor dat je straks meer bent dan alleen fysieke buren. De community manager organiseert verschillende activiteiten en evenementen die zijn afgestemd op wensen van bewoners.

GEBIED EN BEREIKBAARHEID

Dialogue wordt gebouwd in Werkstad Overamstel. Het ligt binnen de ring van Amsterdam tegen het Bajeskwartier aan. Lees meer over de bereikbaarheid op deze pagina.

Dialogue is goed bereikbaar met het openbaar vervoer, metrostation Spaklerweg is op 2 minuten fietsafstand. Station Amsterdam Amstel is 8 minuten fietsen. Lees meer over de mogelijkheden met het openbaar vervoer op deze pagina

De locatie van Dialogue is nu vindbaar via Wenckebachweg 144-148 1114 AD Amsterdam. Het unieke is dat dit project een eigen adres krijgt. Het toekomstige adres wordt H.J.E Wenckebachplein 255 – 471 Amsterdam- Duivendrecht. Bij gemeente Ouder-Amstel kan je je verhuizing doorgeven.

FINANCIERING

De aangegeven VON koopsommen zijn inclusief 21% omzetbelasting. De V.O.N. – prijs is inclusief:

  • Eigen grond
  • Complete toilet – en badkamer, conform technische omschrijving en sanitairspecificatie
  • Luxe Siematic keuken, conform keukenboekje
  • Bouwkosten, incluisief loon- en materiaalkosten
  • Aanleg- en aansluitingkosten voor nutsvoorzieningen
  • Notariskosten voor de aankoop van je appartement
  • Makelaarscourtage
  • Kosten Waarborgcertificaat
  • Kosten architect en overige adviseurs
  • Indexatie loon- en prijsstijgingen. 

Er staan meerdere financieel adviseurs voor je klaar om je te helpen bij het inzichtelijk maken van de financiële mogelijkheden. Tijdens een vrijblijvende afspraak neemt de adviseur de mogelijkheden met je door en wordt er besproken welk financieel aanbod het beste bij jou past. Je kunt terecht bij onderstaande financieel adviseurs;


Via Mooijekind Vleut -De Hypotheekshop Haarlem Centrum
Kruisstraat 2-zw
2011 PX Haarlem
023-5124030
haarlem487@hypotheekshop.NL
www.hypotheekshop.nl/vestigingen/haarlemcentrum/

Via Eefje Voogd - De Kredieter
Strawinskylaan 17
1017 XW Amsterdam
020-5753320
info@kredieter.nl

Bij ondertekening van de koop- en aannemingsovereenkomst is nog geen betaling verschuldigd. De eerste betaling is verschuldigd zodra je de akte van levering bij de notaris gaat ondertekenen. Je betaalt dan bij de notaris de grondkosten van de woning en de eventueel vervallen bouwtermijnen plus de eventuele rentevergoeding. De rentevergoeding hangt af van het moment dat je naar de notaris gaat. 

Je hebt na het ondertekenen van de koop- en aannemingsovereenkomst twee maanden een financieel voorbehoud, dit betekent dat je binnen twee maanden de hypotheek rond moet hebben. 

Voor de toewijzing is het verstandig om al een financiële check te laten doen, waarmee je kunt laten zien dat de koopsom haalbaar is binnen jouw financiële mogelijkheden. Hiermee  heb je meer kans op een woning in Dialogue.

Je bent zelf verantwoordelijk voor het aanvragen van jouw hypotheek. De kosten voor de financieel adviseur betaal je zelf. De notariskosten voor het tekenen van de akte van levering zit bij de koopsom van de woning inbegrepen. 

Ook meerwerk kan tot bijkomende kosten leiden.

Dit kan kort nadat de koop- en aannemingsovereenkomst is ondertekend en je de financiering rond hebt. 

Dat is alleen mogelijk voor het passeren van de hypotheekakte. Het is dan wel verstandig dat je dit goed afstemt met de projectnotaris Brummelhuis.

Als je koopt na de peildatum van de grond en eerste bouwtermijnen eventueel al zijn vervallen, dan betaal je rente over de grondkosten en reeds vervallen termijnen tot aan de datum van overeenkomen van de koop- en aannemingsovereenkomst. Het percentage van deze rente is in de overeenkomsten vastgesteld. Deze rente wordt bouwrente genoemd en is niet fiscaal aftrekbaar.

Dit is de rente die wordt berekend vanaf de datum overeenkomen of zoveel later als vastgesteld in de koop- en aannemingsovereenkomst tot aan de datum van het passeren van de leveringsakte. Het percentage van deze rente is in de overeenkomsten vastgesteld. Deze rente wordt uitstelrente genoemd en is wel fiscaal aftrekbaar.

Dialogue_Logo_Off-Black